Promote participation and vision development with young children through education for sustainable development (ESD) and artistic practices

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
31.08.2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cascais, Portugal
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The study investigates to what extent the inclusion of artistic practices in teaching can contribute to the guiding goal of ESD. Through ESD, students should be enabled to help shape future social developments and thus become capable of making judgments in the context of SD. Artistic fields are considered to have a high transformative potential for dealing with issues in the context of SD. With their means of irritation or alienation, they can help to stimulate innovative processes of change. The students are understood as competent actors in the sense of relational agency. The presentation focuses on a lesson implementation with reference to the school garden with Swiss students (4-6 years) and examines how curiosity can be stimulated and agency promoted.
Schlagwörter
participation, agency, ESD, early childhood education, artistic practices
Veranstaltung
31. Conference der European Early Childhood Education Research Association (EECERA)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
30.08.2023
Enddatum der Konferenz
02.09.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Niederhauser, J. (2023, August 31). Promote participation and vision development with young children through education for sustainable development (ESD) and artistic practices. 31. Conference der European Early Childhood Education Research Association (EECERA). https://irf.fhnw.ch/handle/11654/51543