Vom Schülerhabitus zum Lehrerhabitus. Berufliche Orientierungen von Studierenden beim Studieneintritt
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
03/2020
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
06 - Presentation
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Köln
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Berufspraktische Studien, Habitus, Lehrer*innenbildung, Dokumentarische Methode, Längsschnitt
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Jahreskongresses der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE) „Optimierung“
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Citation
KOSINÁR, Julia und Martin ADAM, 2020. Vom Schülerhabitus zum Lehrerhabitus. Berufliche Orientierungen von Studierenden beim Studieneintritt. Jahreskongresses der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE) „Optimierung“. Köln. März 2020. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32242