Transformative Learning meets Bildung. An International Dialogue
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2017
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
03 - Edited collection
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
International Issues in Adult Education
Series number
21
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Sense
Place of publication / Event location
Rotterdam
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In dieser Herausgeberschaft wird ein Diskurs eröffnet zwischen Bildungstheorien und Theorien zum Transformativem Lernen - beide befassen sich mit dem Lernen (Erwachsener) mit unterschiedlichen Schwerpunktsetzungen. Aus verschiedenen Perspektiven werden Unterschiede, Gemeinsamkeiten, Anschlussmöglichkeiten aufgezeigt.
Keywords
Transformative Learning, Bildung
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-94-6300-795-5
ISSN
Language
English
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Laros, A., Fuhr, T., & Taylor, E. W. (2017). Transformative Learning meets Bildung. An International Dialogue (1 ed.). Sense. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/31578