Case-based reasoning for process experience

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Business information systems and technology 4.0. New trends in the age of digital change
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
47-63
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The following chapter describes an integrated case-based reasoning (CBR) approach to process learning and experience management. This integrated CBR approach reflects domain knowledge and contextual information based on an enterprise ontology. The approach consists of a case repository, which contains experience items described using a specific case model. The case model reflects, on the one hand, the process logic, i.e. the flow of work, and on the other the business logic, which is the knowledge that can be used to achieve a result.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-319-74321-9
978-3-319-74322-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
MARTIN, Andreas und Knut HINKELMANN, 2018. Case-based reasoning for process experience. In: Rolf DORNBERGER (Hrsg.), Business information systems and technology 4.0. New trends in the age of digital change. Cham: Springer. S. 47–63. ISBN 978-3-319-74321-9. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42311