Engagierte Schulleitungen und Stress. Ein empirischer Blick auf Ressourcen und Resilienz

No Thumbnail Available
Authors
Arnold, Miriam
Rigotti, Thomas
Nübling, Matthias
Lincke, Hans-Joachim
Author (Corporation)
Publication date
22.08.2023
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schule leiten
Special issue
Stress und Resilienz. In stürmischen Zeiten bestehen
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
33
Pages / Duration
5-7
Patent number
Publisher / Publishing institution
Friedrich
Place of publication / Event location
Hannover
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Arbeitsbedingungen von Schulleitungen sind sehr anspruchsvoll – doch auch besonders ressourcenreich. Studien zeigen, dass Ressourcen bei der Arbeit sowie in der Schulleitung dazu beitragen, das Engagement aufrechtzuerhalten. Sie mildern zudem negative Auswirkungen hoher Anforderungen ab.
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2365-2195
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Closed
License
Citation
ARNOLD, Miriam, Thomas RIGOTTI, Matthias NÜBLING, Hans-Joachim LINCKE, Sophie BAERISWYL-ZURBRIGGEN und Andreas KRAUSE, 2023. Engagierte Schulleitungen und Stress. Ein empirischer Blick auf Ressourcen und Resilienz. Schule leiten. 22 August 2023. Nr. 33, S. 5–7. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/38268