Das Verhältnis von Schulfach und akademischer Disziplin unter historischer Perspektive an den Beispielen Geschichte und Schulsprache

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Brändli, Sabina
Darme, Anouk
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Criblez, Lucien
Guidici, Anja
Hofstetter, Rita
Scheuwly, Bernard
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Die schulische Wissensordnung im Wandel (19. und 20. Jahrhundert) – Schulfächer, Lehrpläne, Lehrmittel
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Chronos
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Verhältnis von Schulfach und akademischer Disziplin, historischer Perspektive, Geschichte und Schulsprache
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Preprint
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Lindauer, T., Nänny, R., Brändli, S., & Darme, A. (2019). Das Verhältnis von Schulfach und akademischer Disziplin unter historischer Perspektive an den Beispielen Geschichte und Schulsprache. In L. Criblez, A. Guidici, R. Hofstetter, K. Manz, & B. Scheuwly (eds.), Die schulische Wissensordnung im Wandel (19. und 20. Jahrhundert) – Schulfächer, Lehrpläne, Lehrmittel. Chronos. http://hdl.handle.net/11654/27772