Untersuchung des Zusammenhangs mathematikbezogener fachlicher und fachdidaktischer Wissensfacetten bei angehenden Primarlehrpersonen
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg
Supervisor
Parent work
Beiträge zum Mathematikunterricht 2016
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
747-750
Patent number
Publisher / Publishing institution
WTM
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
510 - Mathematik
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-95987-014-6
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
PILOUS, Roland, Timo LEUDERS und Christian RÜEDE, 2016. Untersuchung des Zusammenhangs mathematikbezogener fachlicher und fachdidaktischer Wissensfacetten bei angehenden Primarlehrpersonen. In: Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM. S. 747–750. ISBN 978-3-95987-014-6. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24949