Ein Modell des mathematischen Lehrerwissens als Orientierung für die mathematische Ausbildung im Lehramtsstudium der Grundschule

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Hoppenbrock, Axel
Biehler, Rolf
Hochmuth, Reinhard
Rück, Hans-Georg
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
619-641
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer Spektrum
Place of publication / Event location
Wiesbaden
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
RÜEDE, Christian, Christine STREIT und Thomas ROYAR, 2016. Ein Modell des mathematischen Lehrerwissens als Orientierung für die mathematische Ausbildung im Lehramtsstudium der Grundschule. In: Axel HOPPENBROCK, Rolf BIEHLER, Reinhard HOCHMUTH und Hans-Georg RÜCK (Hrsg.), Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase. Wiesbaden: Springer Spektrum. S. 619–641. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30879