How to build a culture of resilience for the successful management of a company

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Leadership for digital rransformation. Navigating the journey
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Digital Transformation and Innovation
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
3-15
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This article delves into the fundamentals of resilience, tracing its philosophical and psychological origins, and examines the potential that resilience cultures offer for the successful development of modern companies. It investigates the impact of resilient cultures both within and outside of organisations, highlighting the opportunities and risks associated with their planning, implementation and maintenance. The discussion is rooted in findings from an intercultural research project, providing a comprehensive analysis of how resilience functions as a characteristic of teams and organisations. Additionally, the paper provides a terminological classification that situates resilience within the broader contexts of positive psychology and mindfulness.
Schlagwörter
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-75669-6
978-3-031-75672-6
978-3-031-75670-2
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Schulte, V., & Steinebach, C. (2024). How to build a culture of resilience for the successful management of a company. In K. Bodrožić-Brnić, V. Schulte, & T. Thiessen (Eds.), Leadership for digital rransformation. Navigating the journey (pp. 3–15). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-75670-2_1