Unsichtbares sichtbar machen. Kinder beim Erschließen technischer Zusammenhänge unterstützen

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
04/2019
Typ of student thesis
Course of study
Type
01 - Journal, magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Entdeckungskiste
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2019
Issue / Number
4
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In einer technisierten und digitalisierten Umwelt aufzuwachsen ist für Kinder heutzutage selbstverständlich. Warum es bedeutsam ist, technische Zusammenhänge und Wirkweisen zu ergründen und wie das in der Kita gelingen kann, klärt der Beitrag.
Keywords
Technik, Bildungsprozesse, Digitalisierung
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
SCHUMANN, Svantje, 2019. Unsichtbares sichtbar machen. Kinder beim Erschließen technischer Zusammenhänge unterstützen. Entdeckungskiste. April 2019. Bd. 2019, Nr. 4. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30745