Steine auf dem Bildungs-und Lebensweg. Institutionelle Diskriminierung spielt bei Selektionsentscheiden in der Volksschule eine grosse Rolle. Die ethnisch-kulturelle Herkunft wird zum dauerhaften Faktor des schulischen Erfolgs oder eben Misserfolgs

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Bildung Schweiz
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
160
Issue / Number
6
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Dachverband Lehrerinnen und Lehrer Schweiz LCH
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1424-6880
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
ADAM, Martin, 2015. Steine auf dem Bildungs-und Lebensweg. Institutionelle Diskriminierung spielt bei Selektionsentscheiden in der Volksschule eine grosse Rolle. Die ethnisch-kulturelle Herkunft wird zum dauerhaften Faktor des schulischen Erfolgs oder eben Misserfolgs. Bildung Schweiz. 2015. Bd. 160, Nr. 6. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27723