Improvement of the Collaboration of the Joint-Venture between Mibelle Group and Future Group

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In August 2016, the first products of the brand “Swiss Tempelle” were launched in the Indian market. The current collaboration of the joint-venture includes employees based in Buchs, Switzerland and Mumbai, India. Thus, the collaboration mainly takes place in a virtual environment, including regular video conferences with both teams involved. This bachelor thesis aims to analyse how the intercultural differences between India and Switzerland as well as the virtual environment influence the collaboration of the joint-venture between Mibelle Group and Future Group. Moreover, the main goal is to provide the client with specific recommendations how the collaboration of the joint-venture can be improved.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MÄRKI, Samira und Caroline NIEDERHAUSER, 2018. Improvement of the Collaboration of the Joint-Venture between Mibelle Group and Future Group. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41369