Entrepreneurial Startup Marketing - Marketing Plan for the New Venture Applicum
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The concept of an own business seduces many people to become founders with an innovative product or service. Despite this rising popularity in Switzerland, just three out of five startups can boast real success. A good idea is no longer sufficient to survive in the market and entrepreneurs often underestimate the effort and surrounding aspects required to transform an idea into a business. In this process traditional and new marketing approaches with key aspect on entrepreneurial marketing plays a vital role in the survival and expansion of a new business venture. Creating a business focuses on analysis and developing a suitable communication strategy to promote a product or service in a manner that delivers the appropriate message and value at the right place and time. However, entrepreneurial marketing for new ventures differs from traditional marketing approaches. Many companies fail to address those crucial marketing implications that are essential for a business
to survive. Although many startups have entrepreneurial visions and ideas, a detailed strategy of the company's development and market penetration might be lacking or altogether absent.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DI LORETO, Fabiana und Massimiliano DE FILIPPO, 2019. Entrepreneurial Startup Marketing - Marketing Plan for the New Venture Applicum. Brugg-Windisch: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40735