Benefits, challenges and future developments in digital analytics in German-speaking countries. An empirical analysis
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Applied Marketing Analytics
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
7
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
246–259
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Henry Stewart Publications
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper presents the results of a survey, conducted in 2020, to gauge the current standing of digital analytics in Germany, Switzerland and Austria. The findings highlight the increasing maturity level, benefits, challenges and future developments in the field. The research confirms that digital analytics supports the analysis and optimisation of digital marketing campaigns, user experience, search engine marketing and data-driven decisions. For many of the companies analysed, the most important challenges were reported to be data quality, lack of skills and data culture; however, maturity level, capabilities, agility and professionalism in digital analytics are steadily increasing, and artificial intelligence is enjoying many new and different applications within the fields of sales and marketing. These findings suggest that companies in
German-speaking countries should focus on improving data quality and data culture.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
658 - General Management
658 - General Management
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2054-7552
2054-7544
2054-7544
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
ZUMSTEIN, Darius, Claudia BRAUER und Andrea ZELIC, 2021. Benefits, challenges and future developments in digital analytics in German-speaking countries. An empirical analysis. Applied Marketing Analytics. 2021. Bd. 7, Nr. 3, S. 246–259. DOI 10.69554/UVCF5193. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48321