Fachdidaktisches Wissen und Motivation: Das Thema «Wahrscheinlichkeit» in der Ausbildung von Lehrerinnen und Lehrern der Primarstufe

No Thumbnail Available
Authors
Drollinger-Vetter, Barbara
Buff, Alex
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04 - Book part or conference paper
Editors
Editor (Corporation)
Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
Supervisor
Parent work
Beiträge zum Mathematikunterricht 2016
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
1493-1494
Patent number
Publisher / Publishing institution
WTM
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
510 - Mathematik
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-95987-014-6
978-3-95987-015-3
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
DROLLINGER-VETTER, Barbara, Kathleen PHILIPP und Alex BUFF, 2016. Fachdidaktisches Wissen und Motivation: Das Thema «Wahrscheinlichkeit» in der Ausbildung von Lehrerinnen und Lehrern der Primarstufe. In: Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg GESELLSCHAFT FÜR DIDAKTIK DER MATHEMATIK (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM. 2016. S. 1493–1494. ISBN 978-3-95987-014-6. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/25122