Gifted Education in den USA
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
01.05.2013
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Begabung. Eine Einführung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
87-100
Patent number
Publisher / Publishing institution
Wissenschaftliche Buchgesellschaft WBG
Place of publication / Event location
Darmstadt
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die Diskussion der Begabungs- und Begabtenförderung wird seit Jahrzehnten besonders intensiv in den USA geführt. Die entwickelten Modelle der Gifted Education verbinden Forschung und Pragmatismus, sie zielen auf individuelle Selbstgestaltung und gesellschaftlicher Mitverantwortung. Die in diesem Verständnis entstandenen differenzierenden Lernarrangements sind beispielgebend für eine zukunftsweisende Praxis der Begabtenförderung.
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
MÜLLER-OPPLIGER, Victor, 2013. Gifted Education in den USA. In: Timo HOYER, Gabriele WEIGAND und Victor MÜLLER-OPPLIGER (Hrsg.), Begabung. Eine Einführung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft WBG. S. 87–100. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/13607