Die Erfassung von Sichtstrukturen und Qualitätsmerkmalen im Geschichtsunterricht. Methodologische Überlegungen am Beispiel der Videostudie «Geschichte und Politik im Unterricht

No Thumbnail Available
Authors
Gautschi, Peter
Reusser, Kurt
Author (Corporation)
Publication date
19.03.2007
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Günther-Arndt, Hilke
Sauer, Michael
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Geschichtsdidaktik empirisch. Untersuchungen zum historischen Denken und Lernen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
155-188
Patent number
Publisher / Publishing institution
LIT Verlag
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Politische Bildung und Geschichtsdidaktik
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
WALDIS WEBER, Monika, Peter GAUTSCHI, Kurt REUSSER und Jan HODEL, 2007. Die Erfassung von Sichtstrukturen und Qualitätsmerkmalen im Geschichtsunterricht. Methodologische Überlegungen am Beispiel der Videostudie «Geschichte und Politik im Unterricht. In: Hilke GÜNTHER-ARNDT und Michael SAUER (Hrsg.), Geschichtsdidaktik empirisch. Untersuchungen zum historischen Denken und Lernen. Berlin: LIT Verlag. S. 155–188. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/15241