Plastik - Power oder Plage? Erkenntnisse aus der Erprobung BNE-orientierter Lehr-Lern-Formen im Fach Textiles und Technisches Gestalten / Design und Technik im Rahmen eines fachdidaktischen Seminars
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2023
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Progress in Science Education
Special issue
Special Issue. Professionalisierung von Lehrpersonen für die Umsetzung von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE)
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
6
Issue / Number
3
Pages / Duration
115-131
Patent number
Publisher / Publishing institution
CERN Publishing
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Bildung für Nachhaltige Entwicklung (BNE), forschendes Lernen, Lehrer*innenbildung, Ästhetische Bildung, Technische Bildung, Kunststoff
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2405-6057
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Diamond
Citation
GÖTSCH, Michaela, 2023. Plastik - Power oder Plage? Erkenntnisse aus der Erprobung BNE-orientierter Lehr-Lern-Formen im Fach Textiles und Technisches Gestalten / Design und Technik im Rahmen eines fachdidaktischen Seminars. Progress in Science Education. 2023. Bd. 6, Nr. 3, S. 115–131. DOI DOI.10.25321/prise.2023.1446. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-8728