A Graph-Based Recommender for Enhancing the Assortment of Web Shops
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of Workshop on Data Mining in Marketing DMM'2015
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hamburg
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In this work, we consider a situation where multiple Providers (competitors) serve a common market, using a common infrastructure of sales channels. More speci cally, we focus on multiple web shops that are run by the same web shop platform provider. Our goal is to recommend new items to complement the assortment of a provider, based on user behaviour in the other shops of the same platform. For this new problem, we propose to capture information on how items sell together in a
shared product co-occurrence graph. We then adapt known graph-based recommenders to the problem. Further criteria for ranking recommended items are derived as part of a case study conducted in the context of IT web shops. They are combined with the scores of the graph recommenders in a nal ranking function. We evaluate this function with data from our case study context and based on judgments of one shop owner. Our results show that a good ranking can be achieved, reflecting the needs of
the shop owner.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
RIESEN, Kaspar, Hans Friedrich WITSCHEL und Emidio GALLIÈ, 2015. A Graph-Based Recommender for Enhancing the Assortment of Web Shops. In: Proceedings of Workshop on Data Mining in Marketing DMM′2015. Hamburg. 2015. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-52