Bildung über Berufe mit Serious Games? Potenziale zur Förderung gendersensibler Berufsorientierung aus der Perspektive angehender Lehrpersonen

No Thumbnail Available
Authors
Driesel-Lange, Katja
Kieslich, Kimon
Author (Corporation)
Publication date
2018
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Gramlinger, Franz
Iller, Carola
Ostendorf, Annette
Schmid, Kurt
Tafner, Georg
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Bildung = Berufsbildung?! Beiträge zur 6. Berufsbildungsforschungskonferenz (BBFK)
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
353-366
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Steyr
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
004 - Computer Wissenschaften, Internet
Project
Event
6. Österreichische Berufsbildungsforschungskonferenz "Bildung = Berufsbildung?!"
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
DRIESEL-LANGE, Katja, Elena MAKAROVA und Kimon KIESLICH, 2018. Bildung über Berufe mit Serious Games? Potenziale zur Förderung gendersensibler Berufsorientierung aus der Perspektive angehender Lehrpersonen. In: Franz GRAMLINGER, Carola ILLER, Annette OSTENDORF, Kurt SCHMID und Georg TAFNER (Hrsg.), Bildung = Berufsbildung?! Beiträge zur 6. Berufsbildungsforschungskonferenz (BBFK). Steyr. 2018. S. 353–366. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27088