PluriMobil. Pragmatic enhancement of intercultural learning before, during, and after study abroad

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Jackson, Jane
Oguro, Susan
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Intercultural interventions in study abroad
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
175-189
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Routledge
Verlagsort / Veranstaltungsort
Abingdon
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This chapter presents and critically reflects a set of teaching resources known as 'Plurilingual and intercultural learning through mobility – Practical resources for teachers and teacher trainers', or 'PluriMobil'. It analyses the definitions of intercultural competence and learning that emerged in semi- structured interviews with three upper secondary teachers who had used PluriMobil in a study abroad context. The chapter concludes with a discussion of the pedagogical implications of the findings.
Schlagwörter
Mobility, Intercultural education, Foreign language teaching
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-138-24487-0
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
EGLI, Mirjam, 2018. PluriMobil. Pragmatic enhancement of intercultural learning before, during, and after study abroad. In: Jane JACKSON und Susan OGURO (Hrsg.), Intercultural interventions in study abroad. Abingdon: Routledge. S. 175–189. ISBN 978-1-138-24487-0. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30839