Kontinuität und Wandel der stationären Erziehung im 20. Jahrhundert. Zur Einführung

Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
«Erziehen, erfassen, erforschen». Kontinuität und Wandel der stationären Erziehung im 20. Jahrhundert am Beispiel des Landerziehungsheims Albisbrunn
Special issue
DOI of the original publication
Series
Historische Bildungsforschung
Series number
15
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
9–24
Patent number
Publisher / Publishing institution
Chronos
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-0340-1755-8
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/'
Citation
Criblez, L., Bühler, P., & Moser Opitz, E. (2024). Kontinuität und Wandel der stationären Erziehung im 20. Jahrhundert. Zur Einführung. In D. Deplazes, J. T. Garz, N. Haymoz, & L. Criblez (eds.), «Erziehen, erfassen, erforschen». Kontinuität und Wandel der stationären Erziehung im 20. Jahrhundert am Beispiel des Landerziehungsheims Albisbrunn (pp. 9–24). Chronos. https://doi.org/10.26041/fhnw-10113