Psychometric properties of the Resilience Scale for Adolescents (READ) and measurement invariance across two different german-speaking samples
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
24.12.2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Frontiers in Psychology
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
11
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Frontiers
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The Resilience Scale for Adolescents (READ) is a highly rated scale for measuring protective factors of resilience. Even though the READ has been validated in several different cultural samples, no studies have validated the READ across samples in German from Switzer-land and Germany. The purpose of this study was to explore the con-struct validity of the German READ version in two samples from two different countries and to test the measurement invariance between those two samples.
The expected negative correlations between READ and HSCL-25 and the positive correlations between RSE, self-efficacy, and SWL were supported. Furthermore, the results of the measurement invari-ance demonstrated that the originally proposed five-dimensional structure is equal in the German and Swiss samples, and it can be assumed that the same construct was assessed by excluding one item.
Schlagwörter
Germany, Switzerland, protective factors, factor analysis, resilience, Resilience Scale for Adolescents, validation
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1664-1078
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
JANOUSCH, Clarissa, Frederick ANYAN, Odin HJEMDAL und Carmen HIRT, 2020. Psychometric properties of the Resilience Scale for Adolescents (READ) and measurement invariance across two different german-speaking samples. Frontiers in Psychology. 24 Dezember 2020. Bd. 11. DOI 10.3389/fpsyg.2020.608677. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4004