Entrepreneurial marketing in Swiss start-up during the coronavirus pandemic
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Berlin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This qualitative case study demonstrates the positive effect of entrepreneurial marketing (EM) on the success of a start-up during the coronavirus pandemic. The research provides insights into how to measure the emphasis of each of the EM dimensions of an organisation and how to understand the external factors and innovation opportunities. In the start-up examined, the EM organisational dimensions of proactiveness, market-driving and inclusive attention build the basis for the success of the company. It is concluded that a pronounced EM approach allows building a suitable business model for resource-constrained conditions and in times of high-risk and uncertainty (as experienced in the current pandemic). While the presented data focusses on the effect of EM during the pandemic, the approach has been validated as a strategic guideline for entrepreneurs, innovators and consultants at every stage of a new business and opportunity development.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
XXXII ISPIM Innovation Conference 2021
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
20.06.2021
Enddatum der Konferenz
23.06.2021
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MILLER, Barbara Therese, 2021. Entrepreneurial marketing in Swiss start-up during the coronavirus pandemic. XXXII ISPIM Innovation Conference 2021. Berlin. 2021. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43056