Mit Körpereinsatz den Zahlenstrahl erschliessen

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
04/2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Sache - Wort - Zahl
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
43
Issue / Number
149
Pages / Duration
57-61
Patent number
Publisher / Publishing institution
Aulis
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Vielen Menschen erscheint die Zahlenreihe als räumliches Bild vor dem inneren Auge, Rechenschritte werden als Bewegungen in einem virtuellen Raum vorgestellt. Dies legt nahe, Körper- und Raumorientierung gezielt zu nutzen, um die Vorstellung von Zahlen breiter zu verankern und besser zu vernetzen. Der Beitrag stellt grundsätzliche Überlegungen sowie Praxisvorschläge vor.
Keywords
Zahlenreihe, Mathematikdidaktik, Bewegtes Lernen, Raumorientierung, Anschauungsmittel
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
HÖGGER, Dominique und Thomas ROYAR, 2015. Mit Körpereinsatz den Zahlenstrahl erschliessen. Sache - Wort - Zahl. April 2015. Bd. 43, Nr. 149, S. 57–61. DOI 10.26041/fhnw-173. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-173