Gemeinsam über Geschichten nachdenken und sprechen. Das Heidelberger Modell des literarischen Unterrichtsgesprächs

No Thumbnail Available
Authors
Steinbrenner, Marcus
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Dehn, Mechthild
Merklinger, Daniela
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Erzählen - Vorlesen - zum Schmökern anregen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
136-145
Patent number
Publisher / Publishing institution
Grundschulverband
Place of publication / Event location
Frankfurt
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
WIPRÄCHTIGER-GEPPERT, Maja und Marcus STEINBRENNER, 2015. Gemeinsam über Geschichten nachdenken und sprechen. Das Heidelberger Modell des literarischen Unterrichtsgesprächs. In: Mechthild DEHN und Daniela MERKLINGER (Hrsg.), Erzählen - Vorlesen - zum Schmökern anregen. Frankfurt: Grundschulverband. S. 136–145. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23378