Optimierung des Zuweisermanagements - Kulturwandel statt Aktionismus
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Marketing Review St. Gallen
Special issue
Health- und Pharma-Marketing
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
6
Issue / Number
Pages / Duration
22-27
Patent number
Publisher / Publishing institution
Universität St. Gallen
Place of publication / Event location
St. Gallen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Spitäler kämpfen mit dem Erfolg von Zuweisermanagement-Initiativen (Braun et al., 2014). Der Wandel vom Verkäufer- zum Käufermarkt erfordert ein Umdenken: Die Zufriedenheit der Zuweisenden ist der Schlüssel. Kommunikation und Kulturwandel sind essenziell, scheitern aber oft an fehlenden Ressourcen. Langfristige, kontinuierliche Anstrengungen sind für nachhaltigen Erfolg notwendig.
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1865-7516
1865-6544
1865-6544
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
Amiet, C., & Helbling, T. (2024). Optimierung des Zuweisermanagements - Kulturwandel statt Aktionismus. Marketing Review St. Gallen, 6, 22–27. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/51209