Von DeepL zu ChatGPT. Erfahrungen mit KI-Tools aus Sicht einer Fremdsprachenlehrerin
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2023
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
lvb inform
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
04
Pages / Duration
16-20
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die Auswirkungen der KI-Tools auf den Fremdsprachenunterricht sind einschneidend gewesen. Es ist deshalb ausschlaggebend, mit welchen Strategien in Zukunft Fremdsprachen unterrichtet werden und insbesondere wie die KI-Tools nützlich und lernfördernd eingesetzt werden können.
Keywords
KI-Literacy, Fremdsprachenunterricht, KI-Tools
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
New Work
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Closed
License
Citation
Montemarano, F. (2023). Von DeepL zu ChatGPT. Erfahrungen mit KI-Tools aus Sicht einer Fremdsprachenlehrerin. lvb inform, 04, 16–20. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/47719