Unterrichtsbesprechungen als Lerngelegenheiten im Praktikum

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Staub, Fritz
Futter, Kathrin
Schatzmann, Sina
Author (Corporation)
Publication date
2014
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Arnold, Karl-Heinz
Gröschner, Alexander
Hascher, Tina
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
287-309
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Wissenschaftlicher Beitrag einer empirischen Studie zur Wirksamkeit von Unterrichtsbesprechungen auf das Lernen von Lehrerstudierenden im Fachpraktikum Mathematik.
Keywords
Lehr-Lern-Forschung, Lernen im Praktikum, Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8309-3057-0
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Waldis Weber, M., Staub, F., Futter, K., & Schatzmann, S. (2014). Unterrichtsbesprechungen als Lerngelegenheiten im Praktikum. In K.-H. Arnold, A. Gröschner, & T. Hascher (eds.), Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte (pp. 287–309). Waxmann. http://hdl.handle.net/11654/12326