Wie kommt das Flugzeug in die Geschichte? Multimodales Erzählen zu und mit Kinderzeichnungen

No Thumbnail Available
Authors
Herbold, Kathrin
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Uhlig, Bettina
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Narration. Transdisziplinäre Wege zur Kunstdidaktik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Kontext Kunstpädagogik
Series number
45
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
189-204
Patent number
Publisher / Publishing institution
kopaed
Place of publication / Event location
München
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Text beschreibt anschaulich den Einfluss multimodalen Erzählens zu und mit Kinderzeichnungen.
Keywords
Multimodales Erzählen, Kinderzeichnung
Subject (DDC)
Project
Event
1. Tagung "Narration und Kunstpädagogik" 2016
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-86736-145-3
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
KITTELMANN, Julia und Kathrin HERBOLD, 2016. Wie kommt das Flugzeug in die Geschichte? Multimodales Erzählen zu und mit Kinderzeichnungen. In: Gabriele LIEBER und Bettina UHLIG (Hrsg.), Narration. Transdisziplinäre Wege zur Kunstdidaktik. München: kopaed. 2016. S. 189–204. Kontext Kunstpädagogik, 45. ISBN 978-3-86736-145-3. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24068