Original versus Coverversion. Analysieren - Zuordnen - Beschreiben
Loading...
Files
[OER-Lehrmittel]
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
02 - Monograph
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Professur Musikpädagogik im Jugendalter
Place of publication / Event location
Brugg
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Eine Coverversion ist in der Musik eine Neufassung eines Musikstücks durch einen anderen Interpreten. Dabei werden weder die Melodie noch der Text geändert. Die Tonlage und die Instrumente sind evt. anders. Mehr Informationen dazu und links zu Webseiten mit Sammlungen von Coverversionen findest du auf der Einleitungsseite der Plattform.
Keywords
Hören, Sekundarstufe 1, Musikunterricht
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Citation
Imthurn, G. (2015). Original versus Coverversion. Analysieren - Zuordnen - Beschreiben. Professur Musikpädagogik im Jugendalter. https://doi.org/10.26041/fhnw-3420