Accounting for uncertainty and variation in accessibility metrics for public transport sketch planning
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Transport and Land Use
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
11
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
University of Minnesota
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Accessibility is increasingly used as a metric when evaluating changes to public transport systems. Transit travel times contain variation depending on when one departs relative to when a transit vehicle arrives, and how well transfers are coordinated given a particular timetable. In addition, there is necessarily uncertainty in the value of the accessibility metric during sketch planning processes, due to scenarios which are underspecified because detailed schedule information is not yet available. This article presents a method to extend the concept of "reliable" accessibility to transit to address the first issue, and create confidence intervals and hypothesis tests to address the second.
Schlagwörter
Accessibility, Sketch design, Transport planning, Public transport
Fachgebiet (DDC)
620 - Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1938-7849
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Zitation
CONWAY, Matthew Wigginton, Andrew BYRD und Michael VAN EGGERMOND, 2018. Accounting for uncertainty and variation in accessibility metrics for public transport sketch planning. Journal of Transport and Land Use. 2018. Bd. 11, Nr. 1. DOI 10.5198/jtlu.2018.1074. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-11942