Die «Grammar of Schooling» als populistische Ressource. Zum Scheitern von zwei Bildungsreformen in Deutschland und der Schweiz
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
13.09.2012
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
34
Issue / Number
1
Pages / Duration
97-114
Patent number
Publisher / Publishing institution
Universität Bern
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Bildungsorganisation und Schulqualität
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1424-3946
2624-8492
2624-8492
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
QUESEL, Carsten, 2012. Die «Grammar of Schooling» als populistische Ressource. Zum Scheitern von zwei Bildungsreformen in Deutschland und der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 13 September 2012. Bd. 34, Nr. 1, S. 97–114. DOI 10.25656/01:10042. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/15794