KI für lernförderlichen Unterricht nutzen
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
01.2025
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulblatt Aargau/Solothurn
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2025
Issue / Number
1
Pages / Duration
47
Patent number
Publisher / Publishing institution
Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv)
Place of publication / Event location
Aargau
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Im Fremdsprachenunterricht kann KI helfen, Sprachbarrieren zu überwinden und Lernprozesse zu beschleunigen, ohne jedoch grundlegende (vor allem mündliche) Sprachkompetenzen zu ersetzen.
Keywords
Künstliche Intelligenz, Fremdsprachenunterricht
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
New Work
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Green
Citation
Montemarano, F. (2025, January). KI für lernförderlichen Unterricht nutzen. Schulblatt Aargau/Solothurn, 2025(1), 47. https://doi.org/10.26041/fhnw-12640