Evaluating the key success factors of social business hubs in the Middle East

Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Journal of Science and Business
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
5
Ausgabe / Nummer
8
Seiten / Dauer
289-304
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IJSAB International
Verlagsort / Veranstaltungsort
Dinajpur
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Social business hubs play an important role in facilitating social innovation and support social entrepreneurs to deliver social benefits to the wider community. This paper aims to firstly identify and evaluate the key success factors of social business hubs in the Middle East with the focus on Jordan, Lebanon and Iraq, secondly, identify what successful social hubs offer, and thirdly, identify the challenges facing social business hubs in the region. In-depth interviews with eight social business hub managers were conducted using a pre-designed questionnaire. The findings were interesting and meaningful and show the impact severity of the COVID-19 pandemic on the infrastructure of the social business hubs. Networking and collaboration seem to be the predominant success factor for social business hubs. Finally, we observe that social business hubs in the region are facing many challenges; the main two are lack of government support and funding issues.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2521-3040
2520-4750
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
AL-KILANI, Mahmoud, Arie Hans VERKUIL und Rolf MEYER, 2021. Evaluating the key success factors of social business hubs in the Middle East. International Journal of Science and Business. 2021. Bd. 5, Nr. 8, S. 289–304. DOI 10.5281/zenodo.5140107. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-7142