Politische Bildung unterrichten. Eine Reflexion über Erscheinungsformen und Herausforderungen anhand eines Fallbeispiels auf Sekundarstufe I zum Thema «Europa-EU-Schweiz»

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Direkte Demokratie im Kanton Aargau in Geschichte und Gegenwart
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Schriften zur Demokratieforschung
Series number
15
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
69-87
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schulthess
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-7255-8065-1
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
THYROFF, Julia und Monika WALDIS WEBER, 2020. Politische Bildung unterrichten. Eine Reflexion über Erscheinungsformen und Herausforderungen anhand eines Fallbeispiels auf Sekundarstufe I zum Thema «Europa-EU-Schweiz». In: Béatrice ZIEGLER und Andreas GLASER (Hrsg.), Direkte Demokratie im Kanton Aargau in Geschichte und Gegenwart. Zürich: Schulthess. S. 69–87. Schriften zur Demokratieforschung, 15. ISBN 978-3-7255-8065-1. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/37729