Interne Evaluation – geht das?
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
29.08.2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
10 - Web publication
Editors
Fürrer, Lukas
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulinfo Zug
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Es wird aufgezeigt, dass die bislang kaum unterrichtswirksame interne Evaluation wirksam für Lernen und Unterrichten sein kann. Voraussetzungen dafür sind u.a. eine Steuerung der Evaluation durch die beteiligten Lehrpersonen, ein konsequente Ausrichtung auf bereits schon kurzfristigen Nutzen für den Unterricht und eine evaluationskompetente externe Begleitung.
Keywords
Interne Schulevaluation, Schulentwicklung, Unterrichtentwicklung, Schulquialität, Praxisforschung
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
BEYWL, Wolfgang, 2019. Interne Evaluation – geht das? Lukas FÜRRER (Hrsg.), Schulinfo Zug. 29 August 2019. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27889