Spiele erfinden mit internationalen Studierenden

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Haag, Johann
Weißenböck, Josef
Gruber, Wolfgang
Freisleben-Teutscher, Christian F.
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Game Based Learning - Dialogorientierung & spielerisches Lernen digital und analog
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
7-14
Patent number
Publisher / Publishing institution
ikon
Place of publication / Event location
Brunn am Gebirge
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Im Text werden Möglichkeiten eines internationalen blended learning Seminar Settings mit den Potenzialen des Spiele-Designens verknüpft. Neben dem Kompetenzerwerb durch Spieledesign und -reflexion (u.a. kompetenzorientierte Spiellernmotivation als Modell für den Unterricht) steht auch die medien- und hochschuldidaktische Umsetzung im Zentrum.
Keywords
Spiel Mediendidaktik blended
Subject (DDC)
Project
Event
4. Tag der Lehre an der FH St.Pölten 2015
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-99023-411-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Weisshaupt, M., & Reimer, R. T. D. (2016). Spiele erfinden mit internationalen Studierenden. In J. Haag, J. Weißenböck, W. Gruber, & C. F. Freisleben-Teutscher (eds.), Game Based Learning - Dialogorientierung & spielerisches Lernen digital und analog (pp. 7–14). ikon. http://hdl.handle.net/11654/23924