Zur Bedeutung positiver Beziehungen für die Klassenführung und den Umgang mit Unterrichtsstörungen

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
30.03.2014
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulpädagogik heute
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2014
Issue / Number
9
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Prolog
Place of publication / Event location
Immenhausen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Positive Beziehungen sind das Fundament fur eine gelingende Klassenfuhrung sowie fur einen produktiven Umgang mit Unterrichtsstörungen. Lehrpersonen müssen sich darum mit der Frage auseinandersetzen, wie sie in ihren Klassen das Fundament für ein positives Beziehungsklima schaffen.
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2191-754X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Rüedi, J. (2014, March 30). Zur Bedeutung positiver Beziehungen für die Klassenführung und den Umgang mit Unterrichtsstörungen. Schulpädagogik heute, 2014(9). http://hdl.handle.net/11654/13751