Impact of learners’ video interactions on learning success and cognitive load
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Hmelo-Silver, Cindy
de Wever, Bram
Oshima, Jun
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
International Society of the Learning Sciences
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bochum
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Enhanced video-based learning environments provide new tools (e.g., hyperlinks) – along with the well-known basic video control tools (e.g., play, pause, rewind) – that afford learners‘ enhanced interaction with videos. With these tools, learners can actively transform existing videos into their own hypervideo structures by adding hyperlinks and own materials. Unlike research on basic control tools that has revealed positive impacts on learning, research on enhanced tools is still rare and conflicting. It is thus open, whether the tools support generative interested learning or put too much extrinsic cognitive load onto learners. In the present study, we investigated the effects of video annotation and hyperlinking tools on learning success and cognitive load by analyzing tool-related interaction behavior data of 141 university students. Results indicated that the frequent use of enhanced video tools positively predicted learning success and a decrease in cognitive load. Implications of these results are discussed.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-7373306-2-2
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
RUF, Alessia, David LEISNER, Carmen ZAHN und Klaus OPWIS, 2021. Impact of learners’ video interactions on learning success and cognitive load. In: Cindy HMELO-SILVER, Bram DE WEVER und Jun OSHIMA (Hrsg.), 14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021. Bochum: International Society of the Learning Sciences. 2021. ISBN 978-1-7373306-2-2. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32646