Die Implementation zentraler Abiturprüfungen. Erste Ergebnisse zu den Effekten der Einführung auf das schulische Handeln der Lehrpersonen
No Thumbnail Available
Authors
Maag Merki, Katharina
Author (Corporation)
Publication date
2008
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Lankes, Eva-Maria
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
233-244
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Naturwissenschafts- und Technikdidaktik
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
70. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) 2007
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
MAAG MERKI, Katharina und Monika HOLMEIER, 2008. Die Implementation zentraler Abiturprüfungen. Erste Ergebnisse zu den Effekten der Einführung auf das schulische Handeln der Lehrpersonen. In: Eva-Maria LANKES (Hrsg.), Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung. Münster: Waxmann. 2008. S. 233–244. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/15810