Improving the quality of adaptive learning support provided by kindergarten teachers in play-based mathematical learning situations
Lade...
Autor:innen
Lindmeier, Anke
Heinze, Aiso
Meier-Wyder, Anuschka
Leuchter, Miriam
Moser Opitz, Elisabeth
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
06.06.2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
European Early Childhood Education Research Journal
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1-18
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Routledge
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Adaptive learning support is a key element of high quality preschool education and includes the planning of learning situations and teacher–child interactions. The provision of effective adaptive learning support in kindergarten is challenging. This longitudinal experimental study examined the impact of two professional development programs on 132 kindergarten teachers. One program focused on teacher–child interactions (micro-adaptive learning support), the other on planning, preparation, and reflection (macro-adaptive learning support). Each program had a positive impact on the quality of the specific type of adaptive mathematical learning support provided by kindergarten teachers, macro or micro, it was designed to improve.
Schlagwörter
Kindergarten teachers, Macro-adaptive learning support, Micro-adaptive learning support, Professional development, Play-based mathematical learning
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1350-293X
1752-1807
1752-1807
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Zitation
WULLSCHLEGER, Andrea, Anke LINDMEIER, Aiso HEINZE, Anuschka MEIER-WYDER, Miriam LEUCHTER, Franziska VOGT und Elisabeth MOSER OPITZ, 2022. Improving the quality of adaptive learning support provided by kindergarten teachers in play-based mathematical learning situations. European Early Childhood Education Research Journal. 6 Juni 2022. S. 1–18. DOI 10.1080/1350293X.2022.2081348. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4570