Die schulische Situation mehrsprachiger Schülerinnen und Schüler mit Migrationshintergrund in der Schweiz und Massnahmen zu ihrer Förderung

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Winters-Ohle, Elmar
Seipp, Bettina
Ralle, Bernd
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Lehrer für Schüler mit Migrationsgeschichte. Sprachliche Kompetenz im Kontext internationaler Konzepte der Lehrerbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
248-255
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Internationaler Kongress "Lehrerbildung im Kontext Sprachlicher Kompetenz für Schüler mit Migrationshintergrund"
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
RÖSSELET, Stephan, 2012. Die schulische Situation mehrsprachiger Schülerinnen und Schüler mit Migrationshintergrund in der Schweiz und Massnahmen zu ihrer Förderung. In: Elmar WINTERS-OHLE, Bettina SEIPP und Bernd RALLE (Hrsg.), Lehrer für Schüler mit Migrationsgeschichte. Sprachliche Kompetenz im Kontext internationaler Konzepte der Lehrerbildung. Münster: Waxmann. 2012. S. 248–255. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/15812