Kontroverse Geschichte(n) unterrichten – Eine Auslegeordnung von Lernzielen an der Schnittstelle historischen und politischen Lernens

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2021
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
251-266
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
251-266
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Green
License
'http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/'
Citation
THYROFF, Julia, 2021. Kontroverse Geschichte(n) unterrichten – Eine Auslegeordnung von Lernzielen an der Schnittstelle historischen und politischen Lernens. In: Konrad J. KUHN, Martin NITSCHE, Julia THYROFF und Monika WALDIS WEBER (Hrsg.), ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung. 251-266: Waxmann. S. 251–266. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-5127