Why an integrated approach matters. Searching for a way to understand the formation of prospective history teachers’ epistemological beliefs

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teachers and the epistemology of history
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
245-263
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Palgrave Macmillan
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
AbstractThis chapter argues for an integrated perspective of developmental, dimensional, and contextual approaches to epistemological beliefs to understand how they might be shaped in prospective history teachers during history teacher education. To this end, the various approaches are discussed, drawing on literature from educational psychology, historical theory, and history education to construct an integrative framework of epistemological beliefs. The empirical studies are presented to highlight the strengths and weaknesses of the approach. The discussion concludes with related challenges and future directions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
100 - Philosophie
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-58055-0
978-3-031-58056-7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
NITSCHE, Martin, 2024. Why an integrated approach matters. Searching for a way to understand the formation of prospective history teachers’ epistemological beliefs. In: Henrik ÅSTRÖM ELMERSJÖ und Paul ZANAZANIAN (Hrsg.), Teachers and the epistemology of history. Cham: Palgrave Macmillan. S. 245–263. ISBN 978-3-031-58055-0. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-10137