Augmented Reality in Fashion E-Commerce

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the ES 2023 + ML 2023
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
194-202
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IADIS
Verlagsort / Veranstaltungsort
Lisbon
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As a result of digitalisation and the Covid-19 pandemic, the demand for online shopping is increasing. In the fashion sector, this implies changes in buying behaviour, especially due to different sizes, size systems and the ability to visualise clothes on one s own body. Customers incorrect purchases result in a high number of returns, a big challenge for all fashion online retailers. Augmented reality (AR) is to be used to optimise the customer s shopping experience and to counteract the problem of returns. The aim of the research is to determine the drivers and barriers of AR in fashion e-commerce from the consumers and fashion retailers perspective. The aim is to analyse the influence of AR on the fashion shopping experience. The strongest drivers of the willingness to use AR from the customer s perspective are the right size selection, the reduction of incorrect purchases and the fit of the garments. The biggest barriers to AR are data security, technical challenges, and a lack of trust in AR. For fashion retailers, the main added value of AR is the reduction of returns. There is a significant, positive correlation between the convenience of customers and the usefulness of AR in fashion online shopping and the intention to use AR. In future, consumers will more likely shop for fashion online via a smartphone and AR glasses.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
658 - General Management
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
21st International Conference on e-Society (ES 2023) and 19th International Conference on Mobile Learning (ML 2023)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
11.03.2023
Enddatum der Konferenz
13.03.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-989-8704-47-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
ZUMSTEIN, Darius und Lisa HILPERT, 2023. Augmented Reality in Fashion E-Commerce. In: Piet KOMMERS, Inmaculada Arnedillo SÁNCHEZ und Pedro ISAÍAS (Hrsg.), Proceedings of the ES 2023 + ML 2023. Lisbon: IADIS. 2023. S. 194–202. ISBN 978-989-8704-47-4. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48323