Equaldigitalent - Fostering entrepreneurship and digital skills under diversity aspects
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Kirch, Johannes
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
EDULEARN19 Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
6908-6917
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IATED Academy
Verlagsort / Veranstaltungsort
Palma de Mallorca
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Teaching entrepreneurship is an important mission of academic education. The digital age calls for digital skills of potential entrepreneurs. The potential of especially female entrepreneurs need to be exploited. To develop an ability to deal with entrepreneurial opportunities requires a transformation of didactics, pedagogy, and the university context. The EqualDigitalent initiative drafted and tested a master curriculum to foster entrepreneurship and digital skills in academic education under diversity aspects. Results of a four-step learning evaluation process are provided as well as improvement opportunities and learnings are derived. A distinct focus of this paper is to show comprehensive results and indications for possible adaptions of the overall master curriculum. For example, group projects increased students' ICT skills as well as their ability to work in heterogeneous work. Starting points for similar initiatives and future research directions are deduced.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
11th International Conference on Education and New Learning Technologies
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
01.07.2019
Enddatum der Konferenz
03.07.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-09-12031-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
KIRCH, Johannes und Barbara EISENBART, 2019. Equaldigitalent - Fostering entrepreneurship and digital skills under diversity aspects. In: Luis GÓMEZ CHOVA, Agustín LÓPEZ MARTÍNEZ und Ignacio CANDEL TORRES (Hrsg.), EDULEARN19 Proceedings. Palma de Mallorca: IATED Academy. 2019. S. 6908–6917. ISBN 978-84-09-12031-4. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42543