Teaching entrepreneurship, digitalization, leadership, and gender at the same time - How a new learning approach integrates all four perspectives
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Kirch, Johannes
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
ICERI2018 Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
2348-2356
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IATED
Verlagsort / Veranstaltungsort
Seville
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The developed master course “Digital Entrepreneurship and Leadership” (DBML) is based on three of five established core competencies for high potentials in a digital environment - interpersonal and strategic skills as well as citizenship behaviour. It combines modern teaching methods such as a “Digital Safari” with a distinct gender approach to tap current entrepreneurial gender imbalances. This paper illustrates the overall curriculum structure and different learning methods. Furthermore, the developed four-step learning evaluation process is shown, and evaluation results are discussed. The comprehensive learning design prepares future leaders for entrepreneurial activities in three different ways – whether dealing with startups (source of innovation, partnership), being intrapreneurs in larger corporations, or starting or participating in new ventures. The multi-method teaching approach promotes leadership capabilities and gender balance for the digital transformation.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
11th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
12.11.2018
Enddatum der Konferenz
14.11.2018
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-09-05948-5
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
KIRCH, Johannes und Barbara EISENBART, 2018. Teaching entrepreneurship, digitalization, leadership, and gender at the same time - How a new learning approach integrates all four perspectives. In: ICERI2018 Proceedings. Seville: IATED. 2018. S. 2348–2356. ISBN 978-84-09-05948-5. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42387