Introducing a new approach for investigating learning behavior
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Hmelo-Silver, Cindy
de Wever, Bram
Oshima, Jun
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
251-252
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
International Society of the Learning Sciences
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bochum
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The potential of learners’ video interactions to understand learning behavior has been recognized in previous research. However, little research has yet been conducted on enhanced video-based environments using behavior sequence analyses. Hence, we developed Logible, a sensitive, web-based tool to detect and analyze meaningful behavior sequences of learners interacting with such environments. The tool is based on an iterative method. With Logible we were able to visualize learning behavior and emphasize differences in experimental conditions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
RUF, Alessia, Mario NIEDERHAUSER, Joscha JÄGER, Carmen ZAHN und Klaus OPWIS, 2021. Introducing a new approach for investigating learning behavior. In: Cindy HMELO-SILVER, Bram DE WEVER und Jun OSHIMA (Hrsg.), 14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL 2021. Bochum: International Society of the Learning Sciences. 2021. S. 251–252. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32644