Mobile Marketing - Vom SMS zum Point of Sales
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Authors
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
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Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
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Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Olten
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Swisscom (Schweiz) AG, Bern
Abstract
Folgende zwei Forschungsfragen sollen in der Arbeit beantwortet werden:
- Lässt sich ein verkaufsfördernder Einfluss auf die Kaufentscheidung des Kunden beobachten, bei der Anwendung von psychologischen Faktoren wie der Personalisierung, dem sozialen Status eines Menschen oder auch einer zeitlichen Verknappung eines Angebots?
- Eignet sich Mobile Marketing für die Swisscom, um gleiche oder höhere Conversion und Erträge zu generieren im Vergleich zum klassischen Marketing (Brief, E-Mail oder Call)?
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Zaugg, T. (2019). Mobile Marketing - Vom SMS zum Point of Sales [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40699